HTML

keresőmotor optimalizálás – seo

2011.04.16. 18:24 bot2011

keresőmotor optimalizálás – seo

“Google keresőmotor-optimalizálási útmutató kezdőknek

1.1. verzió, kiadás dátuma: 2008. november 13. Üdvözli a Googlekeresőmotor – optimalizálási útmutató kezdőknek. Ezt a dokumentumot eredetileg a Google munkatársainak készítettük, de úgy gondoljuk, hogy hasznos lehet olyan webmesterek számára is, akik még járatlanok a keresőmotor – optimalizálás témakörében, és szeretnék javítani a weboldalaik együttműködését a felhasználókkal és a keresőmotorokkal. Bár ez az útmutató nem árul el olyan titkokat, amelyekkel a webhely automatikusan a Google keresési eredményeinek élére kerül (elnézést!), viszont az alábbi tanácsok követésével a keresőmotorok könnyebben tudják feltérképezni és indexelni a webhely tartalmát.” A Google által 2008-ban közzéadott dokumentum a fenti idézettel indít. Ebből talán a leghangsúlyosabb szó az együttműködés, ezt szeretném elmagyarázni, mit is jelent.
Keresőmotor optimalizálás - Allowgooglebot SEO StudioKeresőmotor optimalizálás - Allowgooglebot SEO StudioKeresőmotor optimalizálás - Allowgooglebot SEO StudioKeresőmotor optimalizálás - Allowgooglebot SEO StudioKeresőmotor optimalizálás szemantikus szöveg - Allowgooglebot SEO StudioKeresőmotor optimalizalsa seo szoveg - Allowgooglebot SEO StudioA keresőmotor optimalizált seo szöveg jól olvasható - Allowgooglebot SEO StudioKeresőmotor optimalizalas kézikönyv - Allowgooglebot SEO Studio

  • “Az együttműködést szokás a kooperáció névvel is illetni, és ebben az értelmeben az együttműködés a versengéssel áll szemben. Vagyis az együttműködés a cselekvések vezérlő elve, egy cselekvési stratégia. Önmagában tekinthető értéknek is, amennyiben az egyik cselekvési stratégia a másik fölé helyezhető, márpedig bizonyos szempontból a kooperáció értékesebb a versengésnél, mégpedig a konszenzus szempontjából, mely a csoport- és társadalom-szerveződés legfontosabb elve. Ezzel szemben a versengést inkább az individualizmus motiválja.” Peter Krisztián

Hazánkban még nincs törvényszabályozás az olyan honlapokra, amelyek valamilyen formátumban bejegyzett hivatalos szervként működnek, pl. KHT, ZRT, BT, KKT, egyesület, szövetkezet, egyéni vállalkozó. Németországban már igen. Az érdekesség az, hogy webfejlesztés szempontjából a két elvárás, amit a Google és a német alkotmány elvár, mondhatni azonos.
Verordnung zur Schaffung barrierefreier Informationstechnik nach dem Behindertengleichstellungsgesetz. (Német alkotmány internet törvény) Rendelet az akadálymentesített információs technológiáról a fogyatékossággal élők egyenragúsága érdekében – valahogy így tudnám ezt a komplex német szakkifejezést magyarosítani. A keresőmotor-optimalizálás legfőképpen a Google robotról szól, mint a horgász élete a halról. A Google robot teljességel vak, vagyis bármilyen képi információ fogadására képtelen. Így jön a keresőmotor-optimalizálás fogalmiköréba a szemantikus web fogalma, amit a W3C fogalmazott meg. Ez a szervezet azért jött létre, hogy a webfejlesztés szabványossá váljon, így a fejlesztők egységes webes nyelve kialakuljon.

  • A szemantikus web lényege, hogy az interneten található információkat a keresőrendszerek ne csupán sekélyesen, hanem mélyen, valódi tartalomként kezeljék. A szemantikus web egy globálisan skálázható internetet jelent, melyben a különböző forrásokból származó információk számítógépes műveletek segítségével nyerik el jelentésüket. A hasznossága egy-egy tartalomnak, információnak az alapján állapítható meg, milyen metainformációk kapcsolódnak hozzá. Ezek kiértékelése különböző informatikai módszerek alapján történik. A W3C szemantikus web alatt az alábbi fogalmat érti: „a szemantikus web módszerek és technológiák összessége, melyek segítségével elérhetővé tehetjük a gépek számára az interneten található információk jelentését, szemantikáját.” A szemantikus web elképzelése két alapötletre építkezik: az egyik, kapcsoljunk metainformációkat internetes erőforrásokhoz. Metaadatnak nevezünk egy olyan adatot, amely adat egy adatról. Például egy képről, hogy csimpánzok vannak rajta. Itt az „igazi” adat a képet leíró konkrét bitfolyam. Adat és metaadat sokszor nem választható szét élesen: ami egy szituációban adat, egy másikban lehet metaadat és fordítva. A másik lényeges alapgondolat, hogy következtetni kell tudni ezen metainformációk segítségével. A fenti esetre vonatkoztatva ez azt jelenti, hogy valamilyen úton ki kell tudni deríteni, hogy a képen állatok szerepelnek, holott a metainformáció csak annyi volt, hogy csimpánzok láthatóak rajta. Azt senki sem mondta, hogy állat is van rajta!

Miért hivatkozunk sokat a Google által 2008-ban kiadott dokumentumra? Törekszük a hiteles valid (W3C) keresőmotor-optimalizálásra és arra, amit a Google elvár. Ezekkel az alapokkal nagyon sok alapítvány, kis- és középvállalkozó nem rendelkezik és ha igen, adott pontokat félreértenek, nem tudják, hogy bizonyos apróságok több ezres szorzóval micsoda mértéket jelentenek. Ne feledjük: a Googlebot vak és a Google tömeges adatokat kezel, fontos a kötegelés, vagyis az információk csoportosítása, kötegekbe való szerkesztése.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://keresomotoroptimalizalas.blog.hu/api/trackback/id/tr262831600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása